Fortsatt gravid

Jeg testet både i går og i dag, og har fortsatt å få positiv test. I dag var offisiell testdag, men har nå faktisk vent meg så til tanken på at testen er positiv at jeg glemte å si i fra til klinikken. Kom på det etter noen timer, men hadde sett for meg at det skulle vært det første jeg tenkte på. Jeg ga dem jo beskjed på lørdag også, men da ba de meg vente til i dag, i tilfelle det var falsk positiv. Jeg kunne kanskje ønsket meg en litt mer overstrømmende respons, men de har vel opplevd noen ganger at for tidlige tester ikke fører frem, så de vil ikke skru opp forventningene.

© Maria Mellor - The fertilisation of an egg
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY 2.0

De siste dagene har jeg kjent på en slags «dårlig samvittighet» for å bli gravid på første forsøk. Siden jeg har planlagt dette lenge så har jeg vært medlem av forskjellige støttegrupper for prøvere en stund, og sett historiene til mange som må gjennom forsøk etter forsøk. Det føles på en måte som «juks» hvis jeg skal være gravid så lett.

Jeg kjenner at jeg er nervøs for spontanabort. Fant statistikk over hva sannsynligheten er for spontanabort fra uke til uke, og i dag har jeg ca 25% sjanse for spontanabort. Det er ganske mye! Jeg vet ikke om det er lurt å forberede seg mentalt på at det kan skje, eller om det er bedre å tenke at jeg sikkert kommer til å fortsette å være gravid? Jeg tror jeg må prøve å ikke ta sorgene på forskudd.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Jeg tok feil!

Dårlige nyheter