Ultralyd

Nå var det på tide med en liten oppdatering. Jeg har synes det var vært litt vanskelig å følge opp bloggen i det siste - mer om det senere.

Jeg var på ultralyd i går. Den lille spiren min har et bankene hjerte og måler to dager foran skjema! Ingen tvil om at han eller hun er en fremifrå unge.

I tillegg til ultralyd snakket jeg med legen om sykemelding. Jeg var hjemme fra jobb 3 dager forrige uke på grunn av kvalme, og i går var jeg også hjemme. Så nå ble vi enige om en ukes sykemelding, og så skal jeg diskutere med sjefen min, og med fastlegen, om jeg kanskje skal jobbe redusert noen uker etter det.

Jeg får dårlig samvittighet for å være sykemeldt, for jeg er jo aldri det. Men jeg prøver å tenke at i løpet av et langt yrkesliv så skal jeg være gravid kanskje en eller to ganger, og et par ukers sykemelding i hvert svangerskap er ikke mye i det store bildet.

De siste ukene, og særlig forrige uke, har jeg kjente mer og mer på at jeg er utrolig sliten. Jeg orker så vidt å lage middag de dagene jeg har vært på jobb, det har blitt mye brødskiver, og jeg legger meg veldig tidlig. Jeg har måttet kjenne litt på prioriteringene mine, og jeg landet på at bloggen er mer jobb enn den er verdt. Jeg tenkte det skulle være morsomt å blogge om forsøket, men det endte med å føltes mest som en slags plikt, så da bestemte jeg meg for å stoppe i dag, med disse gode nyhetene. Kanskje tar jeg bloggen ogg igjen senere, og kanskje ikke. Tiden vil vise.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Dårlige nyheter

Korona-stopp