Tester ut trigger

© Judy Dean - Rose Petals
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY 2.0
Jeg tok en graviditetstest i dag, som var negativ. Det var som forventet, og det betyr at jeg ikke har mer Ovitrelle i systemet mitt, og hvis jeg får en positiv test nå så kan jeg være sikker på at det er fordi jeg er gravid. Selv om jeg var forberedt på at testen skulle være negativ var det på en måte litt trist å se. Håper ikke det er sånn testene skal se ut fremover!

Jeg har sett at mange får positivt test 10 dager etter eggløsning, altså nå på tirsdag. Planen min er å teste tirsdag, torsdag, lørdag, søndag og mandag (offisiell testdag), men hvis jeg får positiv test kommer jeg sikkert til å være fristet til å teste på ukedagene i mellom også. Har valgt tirsdag og torsdag fordi jeg ikke har små mange avtaler på jobb de dagene, i tilfelle jeg får negativt resultat og er litt nedfor.

I dag skal egget mitt ha kommet ut av skallet sitt og begynt å feste seg. Jeg synes det er vanskelig at det er to like sannsynlige scenarioer: enten er egget i ferd med å feste seg, eller så har det sluttet å vokse. Jeg vil på en måte ikke investere for mye i å tenke på at det utvikler seg, for det føles så teit hvis det viser seg at jeg tar feil. Jeg merker at jeg tror ikke helt på at jeg kan bli gravid og gå til termin på første forsøk. Forhåpentligvis tar jeg feil, men uansett håper jeg at jeg klarer å gå videre til eventuelle nye forsøk med optimisme! Har allerede begynt å google klinikker i Oslo, i tilfelle jeg må ha nye forsøk.

I dag synes jeg ventetiden er ganske tøff. Jeg tør jo ikke helt å håpe at det skal gå denne gangen, samtidig som jeg ikke orker å tenke på at det ikke har gått heller. Så føler at jeg er skikkelig i limbo. På en måte tenker jeg at det ville vært noe litt trygt med en negativ test neste mandag, fordi det er så endelig. Ved en positiv test kan det jo fortsatt gå galt dagen eller uka etter. Litt depressivt å tenke sånn, kanskje...

Ellers har jeg sittet og sett på denne fine videoen av embryoet utvikling disse dagene. Håper det er det som skjer inne i meg nå, og at egget fester seg!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Jeg tok feil!

Dårlige nyheter