Jeg reiser alene

© Thomas Leth-Olsen - alone
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY 2.0
Jeg har kommet trygt hjem, og prøver å "lande" litt etter forsøket og tenke tilbake på turen. Jeg hadde kontakt med noen venner og familie underveis i turen, og veldig mange av dem sa noe om at de syntes det var trist at jeg var alene i Danmark, eller at det ble tøffere av at jeg ikke har noen med meg. Jeg blir ærlig talt litt overrasket over at de tenker det - jeg har syntes det litt fint å være alene disse dagene. Jeg kunne ta hensyn til bare meg selv, sove når jeg ville, gråte når jeg ville og tenke på noe annet når jeg ville, og bare være i leiligheten hele dagen uten å føle noe press på å gå ut og se Århus. Jeg tror at hvis jeg hadde hatt noen med meg hadde jeg følt at jeg måtte ta så mye hensyn - både for at de ikke skulle kjede seg inne i leiligheten med en stressa og hormonell dame i dagesvis, og for å ta meg sammen og være litt hyggelig å være med. Jeg er ikke i tvil om at jeg ville reist alene igjen!

Men selv om det følelsesmessig har vært en litt tøff tur, så var jeg ikke fullt så "sykelig" som jeg hadde forventet da jeg pakket. Jeg tenkte bare på at jeg kom til å være sliten og ha vondt i magen etter uttaket da jeg pakket, så hadde nesten bare med joggebukser og andre slappe antrekk. Men flere av dagene følte jeg meg jo i helt fint form, så jeg skulle gjerne ha hatt med meg flere normale hverdagsklær til når jeg var ute og gikk tur og utforsket byen (for jeg gjorde jo det litt også).

Nå er jeg inne i den lange venteperioden. Klinikken har sagt at jeg kan teste mandag 7.juli, men jeg tror jeg skal teste før det! Ser på facebook at mange får positiv test allerede en uke etter at de setter inn et 3-dagers embryo, altså på tirsdag! Klinikkene vil at man skal vente  med å teste for å være sikker på at ikke Ovitrellen gir falsk positiv, men jeg tenker å teste ut Ovitrellen. Jeg tisset på min første graviditetstest i dag, og fikk en positiv. Det er helt sikkert fordi jeg har tatt Ovitrelle, for embryoet mitt har ikke begynt å feste seg ennå - det skal gjøre det i morgen eller overimorgen, så vidt jeg har forstått. Jeg tester igjen i helgen, og regner med å få negativ test da - da har jeg ikke mer Ovitrelle i systemet, og egget har ikke begynt å produsere sin egen hCG ennå.

Jeg kjenner at jeg er veldig nervøs for hvordan det går med egget mitt. Av og til får jeg følelsen av at det allerede har sluttet å dele seg. Jeg synes det er vanskelig å se for meg at egget har det bra der inne når det ikke har festet seg ennå. Jeg innbiller meg egentlig at det ville hatt det bedre i et laboratorium der noen kunne holdt øye med det, og må minne meg selv på at embryo er laget for å være inne i livmorer! Jeg fikk forresten en mail fra klinikken tidligere i dag - jeg fikk ingen egg på frys. Det var skuffende, men ikke uventet, så jeg ble ikke så veldig lei meg. Jeg håper bare virkelig at den ene lille spiren min fortsetter å vokse seg stor og sterk!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Dårlige nyheter

Ultralyd