PUPO

© Jenn Lewald - Embryos
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY-NC 2.0
Jeg er PUPO - Pregnant Until Proven Otherwise!

Da jeg ringte klinikken i dag morges var det klart for innsett av et "smukt" egg. Etter gårsdagen bekymringer var det gode nyheter!

Jeg ruslet til klinikken i strålende humør, der jeg ble tatt i mot av en veldig hyggelig jordmor. Hun ga meg informasjon om ukene som kommer - omtrent det eneste jeg fikk med meg er når jeg kan teste! Så kom legen og embryologen og viste meg bilde av det fine 8-delte egget som jeg skulle få satt inn. De fortalte også at de holder øye med to egg til frem til torsdag, men ba meg senke forventningene til at det blir noen egg på frys. Det viktigste er jo at jeg har et egg å sette inn i dag!

Så la jeg meg i undersøkelsesstolen, og legen scannet litt. Eggstokkene mine så ut som sveitserost, men det er visst sånn de skal se ut etter et egguttak. De viste meg egget mitt på en skjerm før embryologen kom inn med kateteret. Jeg må si at jeg kjente ikke at de puttet det inn i det hele tatt. Det var noe ganske annet enn egguttaket.

Da jeg ruslet tilbake mot byen fikk jeg plutselig en veldig sterk følelse av at det er en gutt! Veldig rart, men det er jo 50% sjanse for at det stemmer. Tiden vil vise. Jeg gikk ned til sentrum, kjøpte meg en is og satt og så litt på alle menneskene. Det er veldig mange gravide damer i Århus! På vei tilbake til leiligheten gikk jeg forbi en liten barneklær-boutique og kjøpte en liten souvenir-body til den fremtidige babyen min.

I hele dag har jeg hatt en rolig og fin følelse. Det har vært mange sterke følelser disse dagene, men det føles fint å slutte med å føle meg så bra. I morgen tidlig reiser jeg hjem.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Dårlige nyheter

Korona-stopp