Første sprøytedag

© Bada Bing - How babies are made
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY-NC-SA 2.0


I dag var dagen der jeg endelig skulle sette min første sprøyte. Jeg har tenkt på det i hele dag, og vært så spent. Jeg gruet meg til stikket, for jeg var så redd at det skulle gjøre vondt eller sprenge eller svi. Men vet dere hva? Det var faktisk null stress! Jeg kjente jo at det stakk, men bare så vidt, og det sprengte ikke i det hele tatt. Jeg tar Gonal-F, som kommer i en penn omtrent som den på bildet, der man presser toppen ned for å injisere medisinen. Først trykket jeg så forsiktig at jeg faktisk ikke injiserte noe medisin i det hele tatt, fordi jeg var så nervøs, men når jeg trykket ordentlig så var det ingen sak. Jeg er superlettet og stolt av meg selv som klarte dette helt selv!

Nå har det gått en times tid siden jeg satte sprøyten, og jeg sitter å kjenner etter om jeg har noen symptomer. Har kanskje bittelitt vondt i hodet, men det kan like gjerne være fordi jeg var så stresset i stad. Jeg er spent på å se om det dukker opp noen flere symptomer/bivirkninger etterhvert.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Jeg tok feil!

Dårlige nyheter