Første skanning

Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY 2.0
I dag var tiden for første sjekk kommet. Jeg var litt nervøs tidligere i dag, for jeg syntes ikke jeg følte meg så "tung" i magen som jeg har gjort de siste dagene. Tenk om eggposene har begynt å krympe?! Jeg tror ikke egentlig det er mulig, men bekymret meg litt likevel.

Heldigvis syntes gynekologen at alt så fint ut. Jeg har 6-7 eggposer på høyre side, og mange på venstre side. Hvis jeg har 6-7 eggposer på begge sider kan jeg kanskje få ut over 10 egg. Det hadde jo vært kjempefint! Da får jeg forhåpentligvis mange fine egg i fryseren som jeg kan bruke hvis jeg ikke blir gravid på første forsøk (eller eventuelt til søskenforsøk). Jeg hadde tykke, fine slimhinner, så det betyr forhåpentligvis at kroppen gjør seg klar til å ta i mot et fint egg.

Gynekologen sa at det er vanlig at det "sprenger" litt i eggstokkene når man gjør forsøk. Jeg ble litt overrasket for jeg har ikke tenkt på det jeg kjenner i magen som "sprenging". Jeg tror det er fordi jeg har vært så glad og lettet for å kjenne at eggene mine vokser at jeg ikke hadde lyst til å gi følelsen et "negativt" navn. Jeg blir jo glad når jeg kjenner at det skjer noe inni der!

Etter at jeg hadde vært på skanning ringte legen fra klinikken. Han sa at jeg skal fortsette på medisiner og dra på ny skanning på onsdag. Det var første gang jeg snakket med noen på klinikken, tidligere har vi bare sendt e-post, så jeg var positivt overrasket over at jeg forsto alt han sa. De er nok vant til å snakke med nordmenn.

Nå skal jeg ta medisiner og så løpe til en avtale. Heldigvis har jeg vært ganske streng med å ikke ha så mange avtaler nå i koronatiden, så jeg har hittil sluppet logistikken med å time medisiner riktig samtidig som jeg er sammen med folk. Og avtalen i dag var såpass sen at jeg rekker å ta sprøytene hjemme først.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Jeg tok feil!

Dårlige nyheter