Dårlige nyheter

© Kyoko Escamilla -Egg
Gjengitt under Creative Commons-lisens CC BY-NC-ND 2.0

I dag våknet jeg tidlig  med skikkelig hjertebank av tanken på at jeg skulle få beskjed om hvordan eggene mine hadde delt seg, og hadde vondt i magen i flere timer mens jeg ventet på å høre noe. Denne usikkerheten er veldig belastende, faktisk mye verre enn sprøyter, bivirkninger og smerter.

Da klinikken endelig ringte følte jeg på meg på tonefallet hennes at det var dårlige nyheter. Derfor ble jeg først litt usikker da hun sa at alle fire eggene hadde delt seg, men så kom den dårlige nyheten: de deler seg "forskjellig". Hun forklarte ikke hva det betydde, men hun sa at hun ikke regner med at jeg har fire gode egg i morgen. De planlegger innsetning i morgen, men jeg må ringe på forhånd for å sjekke eggene.

Jeg ble så stresset av dettte! Tenk om jeg ikke får noen egg til innsetting? Det hadde ikke en gang falt meg inn at det kunne skje! 

Synes kanskje hun fra klinikken var litt i overkant "kjekk og grei". Hun anbefalte meg å ta en tur til byen og nyte det fine været, som om dette ikke var en helt opprivende beskjed! Jeg syntes de var veldig ivaretagende og fine under egguttaket, men på disse telefonsamtalene synes jeg de har litt å gå på på den emosjonelle ivaretakelsen, altså. Krysser fingrene alt jeg kan for i morgen!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Ultralyd