Andre scanning

I går var andre scanning. Det ble litt hektisk, så rakk ikke skrive noe i går. Jeg trodde jeg kom til å få beskjed om å reise i dag, så jeg var litt stresset for at jeg måtte rekke med pakking og sånn. Heldigvis skal jeg ikke reise før i morgen, og ha egguttak på lørdag.

Syntes det var ganske deilig å få denne ekstra dagen på jobb. Jeg trodde jo jeg skulle reise i dag, så jeg hadde sørget for å ikke ha noen avtaler. Dermed fikk jeg tid til å komme meg litt a jour, så jeg ikke har masse som henger over meg når jeg kommer tilbake. Gynekologen ga meg sykemelding for hele neste uke, i tilfelle jeg ikke får egginnsett før på dag 5 etter uttak (enda klinikken sa at det helt sikkert blir innsett på dag 3). Det er uansett deilig å ikke måtte stresse for å komme meg tilbake.

Legen fra klinikken ringte etter scanningen i går og forklarte meg alt mulig om egguttaket. Synes han var så beroligende og fin. Jeg kjenner at jeg er ganske nervøs for selve uttaket!

De siste dagene har jeg vært ganske sliten, og litt lettrørt. Magen er så oppblåst nå at jeg ikke kan gå med bukse på jobb lenger. Det er for ubehagelig at bukselinningen klemmer mot magen. Gleder meg til å få ut alle disse eggene nå, og gleder meg til de dagene i Danmark hvor jeg ikke skal gjøre noen ting. Planlegger å bare ligge i senga i leiligheten og se serier og sove. Det blir deilig!

I ettermiddag tok jeg Fyremadel som vanlig, men ikke Gonal-F. Sent i kveld skal jeg ta Ovitrelle, men fordi jeg skal veldig tidlig opp i morgen for å rekke et fly, så tenker jeg faktisk å legge meg tidlig, og heller stå opp og ta de sprøytene (skal ta to stykker). Alt er pakket og klart, så nå kan morgendagen bare komme!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Bioteknologiloven

Dårlige nyheter

Korona-stopp